Home Biznes Audyt SEO w agencji interaktywnej – kiedy i po co?

Audyt SEO w agencji interaktywnej – kiedy i po co?

by admin

Sposobem na organiczne zwiększenie widoczności oraz ruchu na stronie internetowej jest podjęcie szeregu działań optymalizacyjnych SEO (z ang. Search Engine Optimization). Skąd jednak wiedzieć kiedy i jakie zmiany wprowadzić w witrynie, aby przyniosły pożądane korzyści? Na to pytanie może odpowiedzieć audyt SEO, czyli specjalistyczny raport pokazujący elementy do zoptymalizowania i poprawienia.

Audyt SEO i jego założenia

Sam audyt może przybierać różnorodne formy oraz skupiać się na wszelkich zagadnieniach strony www. Jednym z elementów jest badanie struktury strony internetowej pod kątem występujących błędów lub obszarów wymagających uwagi. Profesjonalne zaudytowanie witryny stanowi inwestycję w przyszłość. Skrupulatne przeprowadzenie audytu SEO i zoptymalizowanie pod SEO strony internetowej stanowią podstawę do planowania kampanii marketingowych w wyszukiwarkach.

Kiedy warto wykonać audyt SEO?

Decyzja o zamówieniu lub wykonaniu audytu SEO jest zależna od położenia, w jakim obecnie znajduje się analizowana strona www. Strategie są dwie – reakcja na kryzys lub profilaktyka. Wiele osób zamawia audyt strony www dopiero, gdy zacznie spotykać się z niezadowalającymi wynikami kampanii czy też działań lub ich brakiem. Zdecydowanie bardziej bezpieczną strategią jest regularna weryfikacja kondycji SEO witryny.

Co bada audyt SEO?

Dobrze przeprowadzony audyt SEO jest obszernym oraz rozbudowanym raportem, ponieważ uwzględnia mnóstwo czynników wpływających na wyświetlanie się i indeksowanie strony w Google. Wśród elementów, na których opiera się realizacja audytu SEO można wymienić:

  • weryfikację tego, czy witryna jest odpowiednio czytana przez algorytmy
  • sposób wyświetlania się strony w wynikach wyszukiwania
  • analizę struktury serwisu, systemu linkowania wewnętrznego oraz budowy adresów URL
  • weryfikację meta danych
  • badanie treści strony www i nasycenia słowami kluczowymi – ich różnorodności oraz oryginalności
  • analizę User Experience (UX), czyli czynników wpływających na jakość pozyskanego ruchu oraz jego utrzymanie
  • i wiele innych

To tylko niektóre z przestrzeni, na których może skupiać się audyt SEO zarówno sklepów internetowych, jak i wizytówkowych stron www lub blogów.

Przed i po audycie SEO

Aby przygotować pełny i wyczerpujący audyt należy wyposażyć się w odpowiednie narzędzia umożliwiające przeprowadzenie raportu. Nie wystarczy jednak fakt zastosowania danego oprogramowania analizującego stronę www. Istotna jest także dogłębna analiza oraz interpretacja wyników. Końcowy efekt, czyli raport SEO, zawiera szereg informacji określających twarde wytyczne do optymalizacji oraz wskazówki i rekomendacje, którymi można kierować się podczas podejmowanych w przyszłości zmian w witrynie.

Audyt SEO może być wykonany jako autonomiczna, jednorazowa usługa. To podstawa do prowadzenia przyszłych działań związanych z content marketingiem czy płatnymi kampaniami w Google. W celu zbadania swojej witryny www możesz zamówić audyt SEO w profesjonalnej agencji interaktywnej, która na jego podstawie pomoże Ci ustalić odpowiednią strategię marketingową dla Twojej strony internetowej.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna

Podobne